Kezdjk az elejn, br megjegyeznm, hogy azt nem fogom lerni, ki melyik autval hogyan menjen, ezt tapasztalja ki mindenki sajt magnak. Meg egybknt is, mi lesz akkor a jtklmnnyel? Tovbb eltekintek a „video-fadeo”, s a tbbi bellts rszletezstl, de ami lnyeges azt gy is megemltem. Quick race: egyszer, a meglev pr autval kiprblhatjuk a nhny rendelkezsnkre ll plyt. Ezek sora a ksbbiekben kibvl majd, erre nem is vesztegetek tbb szt. Go underground: Itt kezddik minden. J Els bemelegtsknt egy meglehetsen dizjnos, de annl kisebb teljestmny autval megynk egy „bemutatkoz” futamot. Ha tl vagyunk mindezen, akkor jhet a VERSENY! Na persze itt mg csak alap autkat, meglehetsen gyenge teljestmnnyel kapunk, de gyakorlsnak megteszik. A jtk elejn gyakorlatilag sok dolgunk nincs, csak futjuk a versenyeket egyms utn. Egy pr futam utn elkezdhetjk tunningolni az autnkat, majd jobbnl jobb cuccokat kapunk, s innen kezd rdekesebb lenni a dolog. Kt fontosabb „szemly” van a jtkban az egyik TJ a msik Samantha. Ezek kzl is TJ a fontosabb, hiszen adja az igazi tunning cuccokat (erre mg visszatrek), mg Samantha csak kllemt javtja a „vasunknak”. Elvileg 111 versenynk van, s mire ezt is megnyerjk, addigra minden ranglistn, az len szerepelnk. Ekkor jn egy vgs 112. verseny, amit sokan (kztk n is) elsre megtesznek, s ami ltal le is zrul az Underground md. De mirt is baj ez? Olvassatok tovbb s kiderl… Play online: Ez az opci az, amirt igazn rdemes a jtkkal jtszani. s itt kszn vissza minden underground-os dntsnk. Amit tudni kell: Klnbsg van az underground-ban hasznlt s az meglev autink kztt. Mirt? Itt jn TJ a kpbe. TJ az underground mdban gynevezett „unique” tunning cuccokat ad neknk a versenyek folyamn, szm szerint 3-t. Ezekkel a vas tetszleges elemeit tehetjk igazn tkpess (gumik, motor, nitro stb.). Namrmost ezek a unique-ok csak, s kizrlag az underground-ban hasznlt autdon vannak rajta. Teht az sszes quick race-s autdba csak a 3-as szint cuccokat pakolhatod bele, a unique-okat nem. Teht aki sikeresen vgigvitte mind a 112 plyt, de sikeres akar lenni ebben a jtkmdban is, annak van egy rossz hrem, jra kell jtszani az egszet, s abba kell hagynia a 111. plya utn. L
Ekkor mr van lehetsg a meglev underground-os autnk cserlgetsre a customize ride/trade opcijban. Mirt van erre szksg? Mert nem mindegy milyen autt hasznlunk az adott jtktpushoz, ez fleg a Drift s a Drag mdnl jn ki igazn. Nos lssuk mirl beszlek:
Drag: Itt egyrtelmen az RX-7, S2000, Skyline sorrend rvnyes, teht a legjobb drag-ra az RX s gy tovbb. Kezdknek az S2000-t ajnlanm, mert knny vele elindulni s vltani, a Skyline-t csak mazochistknak ajnlom. J Drift: Itt mr nem ennyire egyrtelm a helyzet. A gyors s relatve szles plykra jl hasznlhatak a htskerekes autk (RX-7, Miata stb.), de a szkebb plykon nem mindig elnys, hiszen csak nagy sebessgnl lehet igazn jl „kilinccsel” elre kzlekedni velk ami a szk plykon tkzshez s ez ltal pontlevonshoz vezet. Ide jobbak az elskerekes (Golf, Civic) vagy a ngykerekes (Impreza) vasak, kzifkkel kombinlva.
Circuit/Sprint: Itt zlsfgg a dolog de a legjobbak az RX-7, Sykline, Miata, 206 varicikkal versenyeznek.
Unique-ok: Mostanra megvan a megfelel plyhoz a megfelel aut, jn az igazi fekete leves. Az underground-ban vasunk valamely alkatrszeit erstettk meg ezekkel a klnlegessgekkel, de mint az a fentiekbl mr sejthet, itt sem mindegy mikor, melyik rszegysge igazn ts a vasnak.
A tapasztalatok, meg az igazn nagymenk informcii alapjn a legjobb sszettelek:
Drag: Transmission, ECU, NOS Drift: Transmission, Tires, Suspension/Engine ez utbbirl megoszlanak a vlemnyek J Circuit/Sprint: Transmission, ECU, Engine
Ez mind szp s j, de ha valahova felraktuk az egyni tunningot utlag mr nem mdosthatjuk azokat. Szerencsre van megolds, mghozz TJ Part Swapper-e.
Ezzel mr tetszlegesen vltoztathatjuk a meglev unique-jainkat. Figyelem a program csak 3 unique-t engedlyez, ne is prblgasstok a tbbet rrakni, mert gy sem fog sikerlni. J gy lassan neki is kezdhetnk a jtknak. Mr csak egy gond van a szerverhez val csatlakozs. Ehhez regisztrlni kell magunkat az EA-nl. Nem kell megijedni csak egy nick nv, s egy emil cm kell, majd ez utn jhet a patch, hiszen az alap verzit a csals lehetsge miatt javtani kellett. Az online jtkhoz jelenleg elg a 3.0 javtssal rendelkez verzi, de mr megjelent a 4.0-s is (lsd. hrek). Ha mindez megvan, akkor tnyleg jtszhatunk. Lehet tt nlkli/edz jelleg (unranked), illetve ttre men (ranked) jtkot jtszani.
Unranked: Szabadon gyakorolhatunk, edzhetnk mindenfle tt nlkl brmelyik jtkmdban. Ranked: Mind a ngyfajta jtkmdban 100 ponttal indulunk. Itt a lnyeg a pontgyjts. Ezeket a nagyobb pontszm versenyztrsaktl nyerhetjk, vagy pp veszthetjk el. A verseny indulsakor kirja a megnyerhet/elveszthet pontszmokat. Mg 100 pontunk van nincs jelentsge a versegnek ennl kevesebb, nem lehet. Ha mr sszegyjtttnk valamennyi pontot, akkor kezd jelentsge lenni a gyzelmeinknek/veresgeinknek. Pldnak itt a Drag md pontrendszere: 200 000 pont alatt: 1. hely: a legersebb ellenfl pontjainak 10%-a, de max. 10 000 pont 2. hely: marad a pontszm 3. hely: levonsra kerl a pontjaid 5%-a 4. hely: levonsra kerl a pontjaid 10%-a 200000 pont felett: 1. hely: a legersebb ellenfl pontjainak 10%-a, de max. 10 000 pont 2. hely: marad a pontszm 3. hely: -10 000 pont 4. hely: -20 000 pont Disconnect (kilps, kapcsolat megszakts) esetn: -20000, ezrt erre kretik figyelni! Ebbl is ltszik mennyire fontos az, hogy j helyen vgezznk.
Elinduls/vlts: Igazn j eredmnyeket csak tkletes indulssal s vltssal rhetnk el, rdemes nagyon sokat gyakorolni ezeket - ismt kzhely, de ez van J - azrt segtsg itt is van. Ha pl. online mdban szeretnnk Drag-ot jtszani, akkor mindenkppen tegyk meg a kvetkezt. Mg az netes jtk eltt lltsuk t quick race-ben a jtk nehzsgt easy-re, gy knnyebben tudunk „perfect” indulni s vltani. Ez igaz miden mdra, teht circuit/sprint-nl knnyebb az irnyts, drift-nl pedig a knnyebben csszklst segti el. Vinyl: Sokan rdekldtek a matriczs/fests egyediv ttele utn. Van j s rossz hrem is. A vinyl-ek csak quick race-ban ltszdnak, online mdban csak te ltod olyannak, amilyennek felmatricztad, a tbbiek csak az ltalad lecserlt matricd eredetijt fogjk ltni. Az EA szervere egyelre nem tmogatja az egyedi festst L
Lssuk ez a frnya matrica-csere dolgot most csak a matrica cserjt rom le, mert Photoshop-ban nem vagyok valami nagy spiller, hlyesget meg nem akarok rni J
Csere: Ehhez csak a BinTex nev programocska kell.
A hasznlata a kvetkez: Kicsomagolod a fjlokat tetszleges helyre (n az NFS knyvtrba raktam, de nincs jelentsge), majd elindtod az egy szl bintex.exe-t, telepteni nem kell.
Letltd a neked tetsz vas vinyl-jt.
Minket csak a 2db *.dds fjl rdekel. Nzzk pldnak az S2000 Suki-s matricjnak felappliklst.
Nyissuk meg a NFS knyvtrban lev Car/S2000 knyvtrat ltunk.
Ezutn nyissuk meg a Vinyls.bin-t.
Keressk meg a kapott *.dds fjlban szerepl vinyl „hash” kdjt vagy a nevt.
Jelen esetben a 490A3A04-t (rtelem szeren, ha rklikkelnk a Hash oszlopra, akkor nvekv/cskken sorrendben lltja ket)
Majd klikk a Texture/Import menre, ahol is kri az importland matrict tartalmaz *.dds fljt, teht keressk meg s nyissuk meg
Ha importltuk, jrjunk el ugyangy a msik fjllal is majd File/Save. rdemes az elejn elmenteni az eredeti bin fjlokat!!!
Ha ez megvan, akkor jegyezzk meg milyen tpus matrica helyre kerlt a sajtunk. (ez esetben custom matrica lett teht a unique-ok kztt keresgljk. |